7 May 2012

Miss Clara or I'm in love!

I always get inspired by people who live from their creativity in any form, weather it was art, enterpreneurship or something else. When I accidentally stumbled on Miss Clara or originally Claire Guiral, and her magical world and work, I fell in love, irreversibly and fatally! :)

Miss Clara in her living room with her cat

Miss Clara is a graphic designer, photographer, but most importantly, a dollmaker and creator of entchanting world of creatures made of paper.


She photographs her dolls, graphically manipulets and uses them for illustration of childrens books.
Her home in house built in 19th century, is equally magical and, like the artist herself, seems to stepped out from another time. Not need to mention I was overwhelmed when I saw it.









More about this exquisite artist and her work you can read here, with worth watching short documentary at the end of a page,  on her website and on her blog.




11 comments:

  1. Danas mi je naišao dan da nailazim na blogove kreativnih ljudi i osjećam stid zbog svih svojih DIY i onda vidim ovo. My mind is blown. Lutkice su joj prekrasne, mada mogu reći tvoje nisu ništa gore!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Takva je bila i moja reakcija kad sam vidjela njenu kuću! ;) Hvala ti, draga Anleah, to mi je veliki kompliment! <3

      Delete
  2. Radovi su joj fenomenalni, hvala za link:)

    ReplyDelete
  3. Sve izgleda preeeedobro ali prvo sto mi padne na pamet je - tko brise prasinu sa sveg toga xD

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha, vidiš kako si ti praktična, meni to uopće nije palo na pamet! :))

      Delete
  4. Jako, jako mi se svidjaju njeni radovi... Predivno i bas u mom fazonu! :)

    ReplyDelete
  5. ovo je stvarno nešto presuper. i slažem se s anleah za lutkice!

    ReplyDelete
    Replies
    1. ahhh, sad sam sretna ko nova godina!! :)

      Delete
  6. oh wow! super mi je kad vidim ljude koji u potpunosti žive svoju umjetnost i stvaralaštvo, a ne samo proizvode djela. Vidi se da je Miss Clara u potpunosti uronjena u svoj kreativni svijet. I slažem se sa svima da su tvoje lutke jednako lijepe (a meni čak i ljepše jer su jednostavnije) kao i Clarine.

    ReplyDelete